November 15, 2020
De afgelopen jaren zijn social media platformen enorm gegroeid. Vooral Facebook en Instagram hebben een enorm groot bereik en ook TikTok maakte een opmars. Juist dit maakt het voor jouw bedrijf interessant.
Omdat het bereik van social media zo groot is, is ook jouw doelgroep hier te vinden. Daardoor zijn jouw (potentiële) klanten nu ook een stuk makkelijker te bereiken. Waar je vroeger nog fysiek op zoek moest gaan naar je doelgroep, kan dat nu allemaal vanaf je telefoon of computer.
Social media is dus een simpele manier om met je doelgroep in contact te komen. Hierdoor is het een zeer krachtig marketinginstrument. Het is wel van belang dat je kiest voor de kanalen die passen bij je bedrijf en doelgroep. Anders zullen de resultaten tegenvallen. Het is dus belangrijk om in kaart te brengen welke kanalen jouw doelgroep gebruikt en hier op in te spelen.
Voor veel bedrijven is de vindbaarheid van de website van groot belang, en sociale kanalen kunnen hieraan bijdragen. Door ook vindbaar te zijn op andere platformen, zal je website ook hoger in zoekmachines belanden. En dit is natuurlijk precies wat je wil, want hoe hoger je te zien bent in Google, hoe meer kans op potentiële klanten.
Door geen gebruik te maken van sociale kanalen, loop je een flinke stap achter bij je concurrenten. Het opbouwen van een succesvol kanaal kost tijd en dus kan je er maar beter zo snel mogelijk mee beginnen. Ook als er online al veel concurrentie is, betekent dat niet dat het voor jouw bedrijf al te laat is. En weet je zelf niet waar je moet beginnen? Geef je social media beheer dan uit handen.
Wanneer je echt op reis gaat maak je toch ook een paklijst? Jouw Instagram journey kan daarom ook niet zonder. Met deze handige checklist weet je precies hoe goed jouw profiel er voor staat en wat je kan aanpassen voor een onweerstaanbaar Instagram profiel.
DOWNLOAD & EXPERIENCE