October 22, 2024
Halloween is het perfecte moment voor horecabedrijven om de creativiteit los te laten en klanten te verrassen. Als je een horecabedrijf runt is dit dé kans om zowel je gasten in de zaak als je volgers op social media te betrekken. In dit blog delen wij 3 content ideeën voor Halloween waarmee jij als horecabedrijf kunt uitpakken.
Een van de makkelijkste manieren om je horecabedrijf op de kaart te zetten tijdens Halloween, is door een Halloween special aan te bieden. Een exclusief menu zorgt voor nieuwsgierigheid en enthousiasme bij je gasten. Ze willen het niet alleen proeven, maar zijn vaak ook geneigd om dit te delen op social media.
Door ruim van tevoren te beginnen met promoten, kan je de nieuwsgierigheid van je volgers prikkelen. Begin met het plaatsen van foto’s en reels waarin je kleine hints van het menu geeft, zoals close-ups van ingrediënten.
Decoraties spelen een grote rol bij het creeëren van de juiste Halloween-sfeer in je horecazaak. Maar wist je dat het laten zien van de voorbereiding hierop een slimme manier is om je volgers betrokken te houden? Deel behind-the-scenes content van hoe je je zaak klaarmaakt voor Halloween.
Door je volgers een kijkje achter de schermen te geven, geef je een persoonlijk inkijkje in je bedrijf. Klanten voelen zich meer verbonden als ze zien hoeveel moeite je doet om iets speciaals te organiseren. Bovendien is het een manier om continu in contact te blijven met je volgers in aanloop naar Halloween, wat de betrokkenheid vergroot.
Pompoenen zijn het icoon van de herfst en Halloween. Dit maakt de perfecte basis voor seizoen gerechten. Van een pompoensoep tot een pumpkin spice latte, er zijn talloze manieren op dit ingrediënt te verwerken in je menu. Niet alleen passen de gerechten perfect bij de tijd van het jaar, maar ze zien er ook nog eens fantastisch uit op foto’s, ideaal voor op de socials.
Deel op social media stap-voor-stap recepten of laat klanten de gerechten een cijfer geven. Mensen zoeken vaak online naar recepten met seizoensgebonden producten, en door dit te delen, vergroot je je zichtbaarheid buiten je directe klantenkring. Gebruik zoekwoorden zoals “pompoenrecept” of “herfstrecept” om beter vindbaar te zijn.
Halloween is dé kans om je horecazaak op creatieve manieren te promoten. Of je nu kiest voor een griezelig thema-menu, behind-the-scenes content of seizoensgebonden pompoen gerechten, deze drie content ideeën helpen je om zowel online als offline meer zichtbaarheid te creëren. Vergeet niet om het visuele aspect van je content te benutten, en zorg ervoor dat je de juiste hashtags en zoekwoorden gebruikt om beter gevonden te worden.
Wanneer je echt op reis gaat maak je toch ook een paklijst? Jouw Instagram journey kan daarom ook niet zonder. Met deze handige checklist weet je precies hoe goed jouw profiel er voor staat en wat je kan aanpassen voor een onweerstaanbaar Instagram profiel.
DOWNLOAD & EXPERIENCE